fbpx

המדריך המלא לשיווק במנועי חיפוש – איך מפתחים אסטרטגיית קידום עסקים במנועי חיפוש

small-business-blogging-benefit-1024x538.jpg
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

עולם השיווק במנועי החיפוש כבר לא מה שהיה פעם!

שינויים באלגוריתם של גוגל. אפשרויות חיפוש חדשות. סמנטיקה.

למרבה המזל, כל השינויים הללו הם דווקא חדשות טובות עבור בעלי עסקים שרוצים לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש נכון ולא בודקים איך לרמות את המערכת.

שיווק וקידום במנועי החיפוש יכול לעזור לכם להגביר את התנועה לאתר שלכם ואת רמת האמון של המבקרים בכם ובעסק שלכם. בנוסף, שיווק במנועי חיפוש יכול לתמוך במהלכי שיווק אחרים שלכם למשל בשיווק במדיה החברתית. 

במאמר זה אתם תקבלו סקירה מלאה של השיטות השונות שעובדות היום בשיווק במנועי חיפוש וקידום אתרים. 

אתם הולכים להכיר את השפה של מקדם אתרים, את המדדים השונים שצריך להכיר שימדדו את רמת ההצלחה שלכם ומה עליכם לעשות כדי לייצר אסטרטגיית שיווק במנועי חיפוש שתשרת אתכם שנים קדימה. 

התמונה הגדולה של עולם ה-SEO

עולם ה SEO הוא תחום רחב שמחולק ל-2 מחנות עיקריים.

המחנה המבני או הטכני

אנשים במחנה זה מתמקדים בפן הטכני של האתר שמקודם ולא באיכות התוכן שנמצא בו.

המחנה התוכני

אנשים במחנה זה יודעים לייצר תוכן איכותי שעבר אופטימיזציה למנועי חיפוש, לבנות קישורים ולהגביר את השיתוף במדיה החברתית

איזה מחנה הוא המועדף?

האמת אין כאן תחרות. כדי להצליח לשווק את העסק שלכם במנועי חיפוש, אתם צריכים את שני המחנות. מצד אחד – עליכם לייצר נכסים דיגיטליים שמפנים אליכם קישורים ולהתמחות בלכתוב תוכן איכותי לאינטרנט.

מצד שני, אם יש לכם תוכן איכותי וקישורים אבל אתם לא מקבלים תוצאות, כנראה יש לכם בעיות מבניות ואתם צריכים טכנאי SEO שיסדר את הבעיה. 

עוד משהו שחשוב להגיד, SEO זו לא משימה חד פעמית שעשיתם וסיימתם. זה מסע מתמשך שדורש תחזוקה מתמדת.

יש מאות ואפילו אלפי אתרים שכל הזמן מתחרים זה בזה על המקום הראשון במנועי החיפוש, על אותם המילות מפתח. המלחמה על המקום הראשון מאוד דומה למשחק הכיסאות שאף פעם לא נגמר.

המלחמה על המקום הראשון בגוגל, די דומה למשחק הכיסאות שילדים משחקים

כן, אתם יכולים להעיף את הבן אדם שיושב על הכיסא כרגע. אבל תזכרו שיש מישהו מאחוריכם שהולך להגיע ויעיף אותכם מהכיסא בהזדמנות הראשונה שתנתן לו לעשות זאת. 

זה אומר שהתוכן שלכם חייב לעבור עידכונים, שדרוגים ושיפורים כל הזמן. זו הדרך שבה תעלו בדירוג במנועי חיפוש ותשריינו את המקום הראשון.

לבסוף, מנועי החיפוש כל הזמן משתנים. האלגוריתם של גוגל הוא ממש לא סטטי. הוא מבוסס על בינה מלאכותית, והוא לומד עוד ועוד בכל יום.

כתוצאה מכן, החוקים משתנים כל הזמן. הטקטיקות שאתם משתמשים בהם היום, לא יהיו אלו שיעבדו חודש הבא או בשנה הבאה וזה בסדר גמור.

תצפו ללמוד ללא הפסקה ולהתאים את הטקטיקות שאתם משתמשים בהם למציאות המשתנה. אל תתנגדו לשינוי,  קבלו שהוא חלק מהתהליך, כי הדרך היחידה לנצח במשחק היא לשחק לפי הכללים. 

מה עובד היום בעולם של שיווק במנועי חיפוש

שיווק במנועי חיפוש התפתח הרבה יותר מכל דיסציפלינת שיווק אחרת. היום, עליכם להכיר לעומק את חוקי החיפוש. אחרת, אתם עלולים לפגוע הרבה יותר מאשר להועיל לעסק שלכם. 

בואו נראה אילו שיטות שיווק במנועי חיפוש עובדות היום כראוי. 

עולם קידום העסקים במנועי חיפוש ובגוגל

שיווק במנועי החיפוש היום

#1 החיפוש קורה במובייל

אנשים מבצעים חיפוש מהמכשירים הניידים שלהם. המשמעות של זה היא שאתרים חייבים להיות נגישים מהמובייל ומהטבלט וגם מהמחשבים הנייחים. 

חשוב לאמץ גישה של "mobile first", כלומר החוייה בטלפון הנייד קודמת לחוויה מהמחשב הנייח.

#2 החיפוש הוא מבני וטכני

כמו שהוזכר קודם, אם האתר שלך לא מוגדר כראוי – גוגל לא הולך לדעת שהוא קיים. אבל, ברגע שפתרת את הבעיות המבניות באתר, המטרה להתרכז בעיקר על תוכן ואופטימיזציה בתוך כל עמוד.

המפתח ב SEO הוא לבנות עמוד אינטרנט שיותר טוב מכל דבר אחר שקיים ברשת.

עבור כל מונח חיפוש, גוגל מחפש לשים בעמוד הראשון, במקום הראשון, את העמוד הכי טוב והכי איכותי מבין תוצאות החיפוש. כדי להגיע לשם, העמוד שלך צריך להיות הכי רלוונטי והכי מתאים לכוונה של המחפש, כלומר למה שהמחפש התכוון למצוא.

אז איך עושים את זה?

עליך לעשות חיפוש ולבדוק מה מדורג במקום הראשון כרגע בתוצאות חיפוש ולבנות משהו שהוא פי 10X יותר טוב מהעמודים האלה.

זה הכל.  אין איזה קיצור דרך או כפתור קסם. רק הרבה מאוד של עבודה קשה. 

אבל, הפן החיובי הוא שאם האתר שלך פי 10X יותר טוב מכל דבר אחר ברשת, העמודים שלך ידורגו מעולה.

#3 החיפוש היום הוא כובע לבן

הלכו הימים של העמסת מילות מפתח. עליכם לעשות מה שגוגל רוצה שתעשו – ומה שגוגל רוצה זה שתספקו חווית לקוח יוצאת דופן לגולשים שלכם.

שיטות קידום אתרים בכובע שחור כבר לא חוקיות והן בהחלט לא אתיות. אז זו ממש לא הגישה שאני הולכת לנקוט במאמר הזה.

הטקטיקות שאחשוף בפניכם יעניקו לכם עסק בר קיימא עם מוניטין גבוהה ומעורר אמון. האמת, זו הדרך היחידה לפתח את העסק שלך בטווח הרחוק.

#4 החיפוש נמצא בכל מקום

כשאתם חושבים על שיווק מנועי חפוש, מה עולה בראשכם? 

גוגל, נכון?

כן גוגל הוא מנוע החיפוש המרכזי היום, אבל הוא ממש לא היחידי שקיים. החיפוש נמצא ממש בכל מקום שבו יש מידע. 

גוגל הוא רק אחד ממנועי חיפוש רבים שאפשר לנסות לקבל בהם דירוג

היום כל ערוץ שיווקי שמשתמש בחיפוש מחזיק באלגוריתם שתוכלו ללמוד ולמנף להצלחה שלכם.

זה אומר, שאתם לא מוגבלים לקידום רק בגוגל. יכול להיות שהמנוע שיהיה יותר נכון עבורכם זה בכלל גוגל maps או iTunes.

תנו לי להסביר…

האלגוריתם חיפוש של גוגל סופר חכם ומורכב. זו הסיבה שמאוד קשה לקבל דירוג במקום הראשון בגוגל במילת מפתח נבחרת. אבל, רוב מנועי החיפוש האחרים כמו למשל אמזון, Pinterest, Bing – הרבה יותר פשוים וקלים להבנה. לא רק זה, יש גם הרבה פחות מתחרים על המקומות הראשונים באותה הנישה. כלומר, זה הרבה יותר קל לנצח במשחק.

רבים עושים הקבלה בין קידום אתרים לבין גוגל. אבל קידום אתרים במנועי חיפוש זה הרבה הרבה יותר מרק גוגל. קידום אתרים אומר לייצר תוכן נכון ואיכותי ולפרסם אותו בערוצים הנכונים כדי למשוך את הלקוחות הנכונים. לאחר מכן זה אומר לעשות את מה שצריך כדי לגרום לתוכן שלכם לתפס לראש הרשימה – בין אם זה בגוגל או בכל ערוץ אחר.

לגשת לקידום האתר שלכם מהזווית הזו, אומר שאתם משחקים במגרש הרבה יותר קטן. נכון, אולי יש פחות אנשים שמחפשים בערוצים האלה, אבל התוכן שתכינו יהיה במיוחד בישבילם.

#5 היום, שיווק במנועי חיפוש הוא הרבה יותר מרק תנועה

כשמדברים על SEO, מדברים הרבה על לנצח את המתחרים בדירוג בגוגל. זה יכול לגרום לכם לחשוב שזו המטרה העליונה בקידום אתרים ובשיווק במנועי חיפוש. 

אבל לא.

לא תוכלו לשלם חשבונות בזכות זה שתדורגו גבוהה במנועי החיפוש, בידיוק כמו ש לא ניתן לקחת תנועה של קוראים ולהפקיד אותה בבנק. 

השאלה האמיתית שעליכם לשאול: האם אתם עושים כסף מחיפוש?

הסיבה למה אנחנו עושים שיווק במנועי חיפוש זה כדי להשיג יותר מתעניינים ומכירות, נכון? לכן בחלק הבא אנחנו נדבר על מודל של 6 חלקים שיעזור לכם להשיג בידיוק מטרה זו. 

6 שלבים לניצחון מוחץ ב- SEO

יש 3 שלבים לשיווק במנועי החיפוש, בכל שלב 2 עדיפויות. בואו נראה מה הם ולאחר מכן איך נראת כל  המערכת בפעולה. 

כוונה והקשר

SEO מתחיל מכוונת המשתמש או הגולש.

מה זה אומר?

כל מי שמזין משפט כלשהו בשדה החיפוש של גוגל, מחפש משהו. זה לא משנה באיזה מילות מפתח הגולש משתמש, יש לו כוונה מסויימת למצוא משהו ספציפי. 

אבל הכוונה הזו מתקיימת בתוך הקשר מסויים למה שהגולש עושה, רוצה או צריך. גם הכוונה וגם ההקשר הם היבטים קריטים שצריך להבין. 

הנה דוגמה מוחשית:

כוונה (מה הוא מחפש)
הקשר (למה הוא מחפש את זה)
מסעדה
הגולש המצא בדרכים ורוצה לדעת מהם המסעדות שנמצאות בקירבה אליו.
כתובת
הגולש צריך עזרה לנווט לחנות שהוא נוסע אליה.
סימפטומים
הופיעו אצל הגולש סימפטומים מוזרים והוא רוצה לדעת מה גורם להם.
קרמיקה
הגולש מתקין במטבח שלו קרמיקה חדשה והוא צריך הסבר על איך חותכים את הקרמיקה במידות הנכונות.
צימר רומנטי
מתקרב יום הנישואים של הגולש והוא בודק אילו אפשרויות עומדות לפניו לתכנון האירוע.

אם הגולש מחפש מילת מפתח מסויימת, עליך להבין מה המטרה שלו וההקשר שמתקיים מאחורי החיפוש. 

תשאלו את עצמכם: מה הגולש מחפש? למה הוא רוצה את המידע הזה? 

למשל, אם מישהו מחפש "צימר רומנטי", הנה מה שכנראה הגולש מחפש:

כוונה = למצוא צימר רומנטי

הקשר = מתקרב יום הנישואים

ההקשר הוא מידע חיוני וקריטי ועליך ללמוד לפצח אותו. ההקשר יעזור לך להבין איזה מידע לספק בתוכן שלך ומה ישאיר אתצ הגולש באתר שלך.

למרבה המזל, הכלי מחקר הכי טוב ומקיף שקיים בכדור הארץ\ זמין לך בקלות. זה המוח שלך. תחשוב על הלקוחות שלך. אילו חיפושים הם מבצעים כשהם מחפשים אחרי המוצר שלך? למה הם מחפשים את המידע הזה?

תזהה מהם מילות המפתח שהם כנראה ישתמשו בהם, לאחר מכן תנסה להבין את הכוונה העומדת מאחוריהם ואת ההקשר. המטרה כאן לצפות מראש מה הצרכים של הלקוחות שלך.

על מנת לזרז את התהליך, בצעו חיפוש פשוט בגוגל. תתחילו להקליד מילות מפתח בגוגל ובדקו אילו מונחים גוגל מציע לכם בתור השלמה אוטומטית (תמונה שממחישה זאת נמצאת למעלה). 

ההצעות שגוגל מציע לך הם החיפושים הכי נפוצים שקשורים למילות מפתח שהזנת. מתוכם תוכל לנחש מה אנשים באמת מחפשים. 

נכס וערוץ

אחרי שנבין את הכוונה וההקשר, נשאל באיזה נכס וערוץ התוכן יחייה

ברגע שאתם יודעים איזה מידע אנשים מחפשים ולמה הם מחפשים את המידע הזה, עליכם לבנות נכס, כלומר תוכן יחודי עבור כל אחד מהצרכים האפשריים של הלקוח.

השלב הזה מדבר על יצירת תוכן. אבל לפני שאתם מתחילים, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. מהם מילות המפתח שעלי להתמקד בהם?
  2. איזה נכס דיגיטלי יספק את צרכי המחפש?
  3. איפה המשאב הזה צריך להתקיים?
בואו נניח שהגולש מחפש "איך לקדם את האתר בגוגל?". המשאב שאצפה לקבל זה כנראה בלוג פוסט על הנושא. בגלל שאנשים מחפשים בלוג פוסטים בגוגל, זה הערוץ שארצה לעשות לו אופטימיזציה.

משאב = בלוג פוסט
ערוץ = חיפוש בגוגל

אבל גוגל הוא ממש לא האופציה היחידה. מה אם הגולש מחפש סרטוני הדרכה בנושא כי הוא מעדיף לצפות במשהו מעשי במקום לקרוא? 

משאב = סרטון וידיאו
ערוץ = יוטיוב

או אולי המחפש רוצה להתמקצע בזה ולהפוך למקדם אתרים מומחה. במקרה כזה אולי הוא יחפש ספר מעמיק על הנושא באמזון:

משאב = ספר
ערוץ = אמזון Kindle

אותה גישה קוראת גם בתחום יותר פיזי, למשל מסעדנות. בואו נניח שהלקוח שלנו רעב ומחפש ממסעדה טובה ליד באר שבע. 

משאב רישום בגוגל מפות
ערוץ = גוגל מפות

או אולי הלקוח מחפש המלצות ורעיונות:

משאב = רישום ב TripAdvisor
ערוץ = Trip Advisor

או אולי הלקוח מחפש תמונות של אזור באר שבע, כדי להבין איפה כדאי לו לבקר ומה יש בסביבה:

משאב = תמונות
ערוץ = גוגל תמונות

המטרה שלך היא לבחור משאב שיענה את הכוונה / הקשר של החיפוש שזיהית\ ולאחר מכן לבחור באיזה ערוץ המשאב הזה יתקיים. 

ברגע שעשיתם את זה, אתם מוכנה לשלב האחרון של תהליך האופטימיזציה.

אופטימיזציה והתעלות

6 השלבים השלבים המלאים לניצחון מוחץ ב SEO

בנקודה זו, יצרת נכסים כדי לענות על שאילתות חיפוש מסוימות, והעלאת אותם לערוצים הרלוונטיים.

עכשיו זה הזמן לבצע אופטימיזציה לכל אחד מהאלגוריתמי החיפוש ולמפות התהליך שהלקוח צריך לעבוד כדי להפוך מגולש רגיל למעריץ שרוף של העסק ושל המותג שלך.

כעט עליך לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

  1. איך הגולש ימצא את המשאב שלך?
  2. מה השלב הבא במסע הלקוח?

תנועה זו לא המטרה הסופית, זכרו את זה. המטרה הסופית היא לייצר מתעניינים ומכירות בעסק שלך. לכן עליך להגיד לגולשים במפורש, מה השלב הבא, וההנחיות האלו צריכות להיות חלק בלתי נפרד מהמשאב שבנית.

בואו נראה כמה דוגמאות.

בואו נתחיל מחיפוש דיברנו עליו קודם "איך לקדם את האתר בגוגל". שימו ללב בתמונה שהמשאב שעליו אנחנו מדברים הוא בלוג פוסט שעבר אופטימיזציה לגוגל.

תוצאות חיפוש עבור "איך לקדם את עצמך בגוגל" שעברו אופטימיזציה לגוגל

אם תקליקו על אחד הפוסטים האלו, תוכלו לראות בברור שיש מסלול התעלות – מסלול שיקח אתכם מדרגה אחת קדימה לעבר הפיכתכם ללקוחות. 

הגולשים יכולים לראות דרך הברורה להתעלות לשלב הבא במסע הלקוח

הקריאה לפעולה מוטמעת בתוך התוכן וגם בתפריט הצדדי של האתר. האתר הזה בברור יצר אסטרטגיה להניע לקוחות לשלב הבא ולייצר מכירות.

המסע הזה נראה כך:

חיפוש בגוגל > בלוג פוסט > דף מכירה > רכישה

הם לא רק עושים אופטימיזציה למנוע החיפוש, אלא גם ליצירה של מכירות. 

זה בדיוק מה שעליך לעשות באתר שלך, למשוך תנועה ולאחר מכן להמיר אותה ללקוחות. הנה דרך פשוטה שתוכל להתחיל לעשות זאת כבר עכשיו: 

  1. לך לגוגל אנליטיקס ותמצא את העמודים באתר שלך שמביאים הכי הרבה תנועה.
  2. תחשוב על השלבים הבאים שמי שמגיע לעמודים האלה רוצה לעשות. למשל מגיע לעמוד על SEO > רוצה לרכוש שרות SEO.
  3. הוסף קריאה לפעולה בעמוד שמובילה את הגולשים לשלב הבא.

זה המהות של השיווק במנועי חיפוש. זה אורגני, זה חינם לחלוטין. כל מה שעליך לעשות זה לצור תוכן סופר איכותי שאנשים רוצים ולחשוב על נתיב התעלות הגיוני שיוצמד לתוכן.

אותו הדבר בדיוק קורה ביוטיוב. בדוגמה זו, הסרטון עבר אופטימיזציה למשפט "להספיק יותר בפחות זמן" ו "איך להיות יעיל". 

יש אופטימיזציה ברורה למילות מפתח: "איך להספיק יותר", "איך להיות יעיל"

אפשר לראות את נתיב ההתעלות גם בתיאור של הסרטון וגם בסרטון עצמו. מתחת לסרטון יש קישורים לקבוצת פייסבוק על ניהול זמן ותבניות לניהול זמן אפקטיבי להורדה.  

מסלול התעלות שאומר לצופים מה לעשות בשלב הבא

רוב הדרכות ה SEO מתרכזות רק על תנועה. המטרה במקרים כאלו היא רק לקבל דירוג גבוהה בגוגל. 

אבל כמוט שתוכל לראות, אנשים מחפשים מידע בדרכים מרובות ובערצים מרובים. אין סיבה להגביל את עצמך למנוע חיפוש אחד בלבד. 

אם לקבל דירוג במקום הראשון בגוגל הוא בלתי אפשרי עבורך, לקבל דירוג במקום הראשון בפינטרסט יכול להיות אופציה מעולה. 

תנועה זו לא המטרה הסופית. המרות – הן המטרה הסופית. 

תשווק בצורה ברורה את מסלול ההתעלות שלך בנכסים הדיגיטליים שיצרת. תבטא בברור מה על הגולש לעשות בשלב הבא אחרי הצריכה של התוכן שלך. 

עכשיו בואו נראה את תהליך השיווק במנועי החיפוש מההתחלה ועד הסוף. 

6 השלבים בפעולה

בואו נניח שאנחנו חברה המתמחה ביבוא, תחזוקה והתקנה של פרקטים. אתם רוצים לצור כמה סרטוני וידיאו שמתמקדים במילה "תיקון שריטות בפרקט". בואו ננסה להבין את הכוונה וההקשר של חיפוש כשזה.

מילת מפתח = תיקון שריטות בפרקט
כוונה =  לתקן פרקט בבית
הקשר = עברתם דירה  והסבלים שרטו את הפרקט בדירה ואתם מחפשים פתרון

נכס =  סרטון וידיאו על איך לתקן שריטות בפרקט
ערוץ =  יוטיוב

אופטימיזציה =  השתמשו במילות מפתח ששזורות בכוונה של המשתמש בכותרת של הסרטון ובתיאור הסרטון. זה SEO בסיסי ביותר ביוטיוב. 

התעלות =  יש שימוש מסלולי ההתעלות הקיימים ביוטיוב. למשל כפתור הרשמה לערוץ וקישור לרכישה של מוצרים שונים באתר. 

כמו שאתם רואים, זה ממש לא קשה. למעשה, יש לכם מסלול לוגי והגיוני שיש ללכת בו שיעזור לכם לייצר תוכן יותר טוב שפוגש את הצרכים האמתיים של הלקוחות שלכם. 

כל מה שעליכם לעשות הוא להבין אילו מילות מפתח אתם רוצים לקבל בהם דירוג, לחפש תוכן שמדורג גבוהה במילות מפתח הללו ובסוף לצור משהו הרבה הרבה יותר טוב מזה. 

בסוף עליכם לעשות אופטימיזציה לתוכן שיצרתם ולהכניס מסלול התעלות שיוביל את הלקוח לשלב הבא, למשל לרכישה או הרשמה לרשימת תפוצה.

עכשיו בואו נבין מה הלקסיקון של אנשי שיווק במנועי חיפוש שכדאי לכם להכיר. 

הלקסיקון: איך אנשי שיווק במנועי חיפוש מדברים?

מה המונחים שכדאי לך להכיר בתור מומחה SEO עסק שלך? הנה 4 מונחים שיתנו לך בסיס מוצר להתבסס עליו ושבעזרתו תוכל לדבר על שיווק במנועי חיפוש. 

SEO טכני

SEO טכני מדבר על לבצע אופטימיזציה למבנה של קוד האתר, על מנת שמנועי חיפוש יוכלו למצוא, להבין ולשלוח תנועה לאתר שלך.

זה מיקוד מאוד חכם אם אתה מאוד טכני. אנשי SEO טכניים מיומנים במיוחד בלשדרג את קוד האתר, להגדיר את השרתים כראוי, למצוא בעיות טכניות באתר שמונעות מהבוטים של מנועי החיפוש להבין על מה האתר שלך מדבר.

מתי פונים לטכנאי SEO?

רוב האתרים משתמשים במערכת ניהול תוכן טובה כמו wordpress או shopify. שני המערכות האלו הוקמו על בסיס SEO טוב, לכן מיד מי שמקים אתר דרכן במצב טוב מבחינת SEO טכני.

אבל ככל שהאתרים גדלים, במיוחד אם יותר מבן אדם אחד מבצע שינויים באתר, זה כמעט מובטח שיתפתחו בעיות SEO טכניות בנקודה כזו או אחרת.

פריצות לאתר הם עוד עניין של SEO טכני שיכול להיווצר. גוגל לא ישלח תנועה לאתר שלך אם האתר שלך נפרץ והם יתנו לך כרטיס אדום עד שתתקן את הפירצה, כלומר לא תופיע בגוגל כלל עד שתתקן את הבעיות אבטחה.

אלה רק שני מקרים שבהם תצטרך טכנאי SEO אבל יש אינספור כאלה, שמונעים מהאתר שלך לקבל דירוג טוב מבחינת מנועי החיפוש. זו הסיבה למה SEO טכני הוא מאוד מאוד חשוב לעסק שלך. ברגע שתסיר את הבעיות הטכניות, המיקום שלך במנועי החיפוש יכול להשתפר מידית בכמה רמות.

כוונה

המטרה של אדם שמחפש ומזין מונח חיפוש במנוע חיפוש כלשהו. איזה מידע הוא מחפש? מה הוא מקווה להשיג בעזרת המידע הזה?

נכס

התוכן שהופק כדי לענות על כוונת המחפש או הלקוח. זה יכול להיות בלוג פוסטים, עמודי מוצר, פרופיל במידה החברתית, פודקאסט, סרטוני וידיאו ועוד.

ברגע שברור לך מה המטרה שלך המחפש, תוכל לעצב נכס שיענה על הצורך שלו.

ערוץ

הבית של הנכס שלנו שעוצב כדי לענות על כוונת הלקוח. זה המקום שבו הנכס שלנו חי. נכסים יכולים לחיות באתר או בבלוג שלנו, אבל הם יכולים לחיות גם באמזון, פינטרסט, יוטיוב, גוגל מפות, TripAdvisor ועוד.

מדדים

מהם המדדים שיעזרו לך לעקוב ולשפר את השיווק של העסק שלך במנועי החיפוש? הנה 4 דברים שכדאי להתחיל מהם. 

#1 תנועה לפי ערוץ

בגוגל אנליטיקס, זה הדו"ח הראשון שתראו כשתנסו להבין איך תנועה מגיעה לאתר שלכם. הוא אומר לכם במבט על: מאיפה מגיעה רוב התנועה שלנו? באיזה ערוצים אנחנו לא נראים? האם מקורות התנועה שלנו מאוזנים או רוב התנועה מגיעה משניים שלושה מקורות בלבד?

כשאתרים לא מתעסקים בקידום במנועים החיפוש, רוב התנועה מגיעה מקליקים ישירים או מהאימייל. ברגע שהתחלתם להטמיע אסטרטגיות של שיווק במנועי החיפוש, תתחילו לראות יותר איזון במקורות תנועה.

#2 איכות הקישורים החוזרים - Backlinks

יש כלים מגוונים שיכולים לעזור לכם להבין כמה קישורים מפנים לאתר שלכם, למשל Moz Open Site Explorer. תוכלו להשתמש גם בכלים חינמיים כמו MonitorBacklinks או  Ahrefs.

תרצה לדעת כמה אתרים מפנים אליך קישורים חוזרים

חשוב לבדוק את הדו"ח הזה על בסיס חודשי או רבעוני כדי לעקוב אחרי כה אתרים ממליציםפ על האתר שלך ומפנים אליך קישורים. המספר הזה צריך כל הזמן לעלות למעלה ולגדול. 

#3 דירוג מילות מפתח

אחרי שזיהית באילו מילות מפתח תרצה לקבל דירוג, עליך להתחיל לעקוב אחרי הדירוג שלך במילות מפתח אלו.

בישביל זה, אפשר להשתמש ב- SERPs Keyword Rank Checker. כדי לקבל מידע על הדירוג שלך, הזמן מילת מפתח ותראה היכן האתר שלך ממוקם. 

#4 המרות מתוצאות חיפוש

אם קבעת מטרות או ecommerce בתוך גוגל אנליטיקס, תוכל ללכת לדו"ח ערוצים ולראות את הרווח שלך מהאתר.

המדדים שכדאי להתמקד בהם הם Sessions, Revenue ו Transactions. על מנת לחשב את ערך הלקוח יש לחלק את הרווח במספר העסקאות.

₪67,285.55 / 2130 = ₪31.59 פר לקוח

לסיכום

שיווק במנועי חיפוש לא קורה בתוך בועה. אידאלי הוא חלק אינטגרלי מכל מערך השיווק שלך באופן כללי, החל ממחקר לקוחות ועד ליצירת תוכן ואופטימיזציה של ממסע הלקוח. 

סיפקנו לך סקירה טובה של איך אפשר לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש מגוונים – ודיברנו על הרבה מאוד אלמנטים. החדשות הטובות הן שתוכל להשתפר בזה לאורך זמן. תתחיל איפה שאתה נמצא היום ולאורך זמן, בצע שיפורים בתוכן שלך ותראה שיפור בדירוג העמוד שלך ובתנועה לאתר.

הרשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לקבל מידי שבוע עידכונים על תכנים חדשים וטיפים לבעלי עסקים?
השאירו את האימייל שלכם כאן למטה וקבלו עידכונים ישירות לאימייל שלכם מידי שבוע.

Share this post with your friends

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

סגירת תפריט