fbpx

מתכוננים לבניית אתר? 10 טיפים חשובים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לתהליך

בניית דף נחיתה לכפיר קלברס

אם אתם מתכוננים לקראת בניית אתר חדש עבור העסק שלכם – אתם סביר להניח נמצאים במערבולת של רגשות. מצד אחד מתרגשים, מכיוון שזהו צעד ענק שיכול לקדם את העסק שלכם פלאים, ומצד שני, יש גם המון תחושות לחץ, בלבול ועומס. 

רק המחשבה על בניית אתר יכולה להיות מעט מאיימת. מכיוון שיש המון עבודה בכל מה שכרוך בתכנון ובניית אתר, לכן חשוב להגיע כמה שיותר מוכנים לתהליך. איך אפשר לעשות את זה? אל דאגה, אני הולכת לחלוק איתכם בפוסט הזה כמה טיפים שיעזרו במשימה, אז שנתחיל?

#1 הגדירו במדויק מהי המטרה של האתר שלכם

החלטתם לצאת למסע של בניית אתר חדש לעסק שלכם. מהי המטרה העיקרית של האתר שלכם?
מה אתם מצפים שהמשתמשים שלכם יעשו בו?

זכרו: הגדרת המטרה המרכזית של האתר תעזור לכם להגיע לתוצר סופי שעונה במדויק על הצרכים שלכם. 

האם המטרה היא לייצר תדמית אינטרנטית חדשה לעסק שלכם ולקבל פניות ממתעניינים פוטנציאליים דרך האתר? האם המטרה היא למכור מוצר או שירות שלכם? אולי אתם רוצים להגדיל את כמות הלקוחות ברשימת הדיוור שלכם? או אפילו לייצר אוטוריטה בתחום ע"י כתיבת בלוג מקצועי שלקוחות פוטנציאליים יראו אתכם במומחים בתחום ויצרו איתכם קשר?

הבנת המטרה המרכזית של האתר חיונית בתהליך הבנייה שלו וחשוב שתישארו תמיד כמה שיותר ממוקדים.

אתר שמנסה לירות ליותר מדי כיוונים עלול להציף יותר מדי את המשתמשים, לגרום להם להתבלבל וכתוצאה מכך לנטוש את האתר בשלב מוקדם. 

כל עמוד באתר שלכם וכל מילה שמופיעה בו לצד התמונות והעיצוב הכללי – צריכים להיות כמה שיותר מתוכננים ולשמש כמעין חצים ותמרורים עבור הלקוחות, כך שתוכלו לוודא שהם משתמשים באתר למטרה שעבורה הוא נועד.

#2 תכירו את הלקוחות שלכם מקרוב

למדו להכיר כמה שיותר את קהל היעד שלכם. מיהו הלקוח המושלם עבורכם? בן/בת כמה היא או הוא? איפה הם גרים? מה התשוקות שלהם? מה הפחדים והחסמים שלהם? ומה הם מצפים מהאתר שלכם?

האתר שלכם צריך לתת מענה לצרכים של הלקוחות שלכם ולדבר בשפה שלהם. הלקוח מגיע לאתר שלכם כדי למצוא פתרון לבעיה או שאלה שמעסיקה אותו. אם הוא לא ימצא אותו אצלכם, הוא יעבור לאתר הבא. 

הגדרת קהל היעד לאתר שלכם, תשפיע גם על הנראות והפונקציונליות שלו. 

לדוגמה, אם ממוצע גילאי הלקוחות שלכם מתחת ל-40, אז צאו מנקודת הנחה שרוב הסיכויים שהם יגלשו באתר שלכם דרך הטלפון. לכן, במקרה כזה חשוב מאוד לוודא שהאתר יהיה אקסטרה נוח מהנייד ורספונסיבי. 

לעומת זאת, אם קהל הלקוחות שלכם נוטה להיות מבוגר, מעל גיל 55 לצורך העניין – אז שימו לב שאתם משקיעים בעיצוב פשוט, נגיש עם פונטים ברורים, קריאים ולא מתחכמים יותר מדי. 

#3 תכננו את האתר שלכם לפרטי פרטים

התייחסו לאתר כמו לבית שלכם. לא הייתם רוצים שהגולשים (או לצורך העניין "האורחים" שלכם) ייכנסו לחדר השינה, משם לחדר כביסה, רק בשביל שיוכלו להגיע לפינת האוכל בסלון, נכון? בדיוק כך, גם לאתר שלכם צריכה להיות זרימה הגיונית וכמה שיותר פשוטה. 

נשמע פשוט? אולי, אבל לצערי יצא לי להיתקל בהמון לקוחות שניסו לבנות אתר ללא תהליך אפיון מסודר. התוצאה היא: אתר מבולגן שאינו מצליח להעביר את הגולשים בסדר פעולות ברור וכתוצאה מכך – אחוז הנטישה היה גבוה במיוחד. 

לכן, כשאתם מתכננים את האתר שלכם, כדאי להקדיש מחשבה לתכנון והסדר שלו. מה התהליך שאתם רוצים להעביר את הגולש באתר שלכם? מה הדברים החשובים ביותר שתרצו להציג בדף הבית? מה יהיה התוכן בעמודי פנים וכיצד הגולש ינווט אל המידע שהוא מחפש?

אחרי שתאפיינו את האתר שלכם לפחות ברמה הראשונית, יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע מוכנים לחברה לבניית אתרים במטרה לקבל הצעת מחיר או להתחיל תהליך של בניית אתר.

איפיון אתר הוא חלק בלתי נפרד אצל רוב החברות לבניית אתרים, לכן גם אם התכנון שלכם לא מושלם ויש לכם שאלות ורעיונות לא פתורים, תוכלו לשבת עם אנשי מקצוע ולסגור את כל הפינות בפגישת האיפיון ולהתניע את התהליך.

#4 תהיו מודעים גם למתחרים

אחד הדברים החשובים ביותר לבצע בטרם ניגשים למלאכת בניית האתר – זה לבדוק את מצב התחרות בתחום שלכם. תריצו חיפוש ותעברו על לפחות 5 אתרים של עסקים מתחרים. 

אני ממליצה לרשום הערות כמה שיותר מפורטות שמסבירות מה אתם אהבתם באתרים שלהם? מה פחות אהבתם? התייחסו לעיצוב של האתר, למיתוג של העסק, לחווית הגלישה והקנייה באתר. האם קל לנווט באתר? האם יש משהו שחסר שם? כל אלה ועוד יוכלו לעזור לכם לנצל את נקודות החולשה שלהם ולמנף את האתר שלכם.

מחקר מתחרים יעזור לכם להבין אילו אלמנטים חשוב להכניס לאתר, איך להתבלט בשוק שלכם ואילו תכנים הלקוחות שלכם מחפשים. 

רוצים להיות המובילים בתחום שלכם? תעשו אתר הרבה יותר מושקע ואיכותי מ-5 המתחרים המובילים שלכם, עם תכנים יותר מעמיקים ומקיפים שלא משאירים מקום לתחרות שלכם. 

#5 הקדישו הרבה מחשבה ואנרגיה בתוכן לאתר

התוכן של האתר צריך להיות כמה שיותר שיווקי, קולע ולהציג את מה שמייחד אתכם משאר המתחרים. הוא צריך לדבר ללב של הלקוחות שלכם ולהראות שיש לכם את הפתרון המתאים ביותר עבורם.   

והנה, הגענו לנקודה רגישה. בתהליך בניית האתר – אני תמיד מציגה ללקוחות 2 אפשרויות: לכתוב את התוכן לאתר שלהם בעצמם או למצוא כותב תוכן שיבצע זאת. 

ברוב המקרים, התשובה היא: "מה פתאום, אני אכתוב בעצמי". על אף שיש המון היגיון במחשבה הזו – כי אתם, בעלי העסק, מכירים הכי טוב את העסק שלכם. אך במציאות, זו המשימה המאתגרת ביותר שתמיד נגררת ונמרחת ללא סוף. 

לכתוב תוכן איכותי ומעניין שתואם את שפת המותג שלכם, זו משימה לא פשוטה בכלל. לכן אני באמת ממליצה להיעזר באנשי מקצוע מומלצים בתחום. 

טיפ אחרון בנושא: גם אם אתם נעזרים בשירותיו של כותב תוכן, יש לעבור עליו לפני שאתם מעלים אותו לאוויר. שגיאות הקלדה, כתיב או תחביר - אלה דברים שעשויים לפגוע בתדמית המותג שלכם.

#6 תמונות, סרטונים וכל תוכן וויזואלי באיכות גבוהה

לפני שנכנסים לשלב עיצוב האתר, חשוב מאוד שאתם תדאגו לספק כמה שיותר תמונות וסרטונים מקוריים של העסק שלכם שאתם רוצים שיופיעו באתר. 

מבחינת כמות, לא צריך להשתגע. מספיק שיהיו לכם לפחות 3 תמונות טובות שלכם שניתן לשלב בדף בית ובדף אודות.

אם אין לכם תמונות – אני באמת ממליצה לכל אחד ואחת להקדיש יום צילומים, בין אם בצורה עצמאית או באמצעות צלם מקצועי שיוכל להוציא את העסק שלכם באור הפוטוגני ביותר. 

אפשר להסתדר גם בלי תמונות מקוריות באתר בעזרת מאגרי תמונות. יחד עם זאת, אני יכולה לומר לכם שלתמונות מקוריות יש המון יתרונות. ראשית, יש להן משמעות אדירה מבחינת מיתוג העסק שלכם, הדרך שבה אתם משפיעים על תחושת הלקוחות והרושם הראשוני שלכם. 

בנוסף, תמונות מקוריות נראות יותר אותנטיות ומעניקות הצצה אמיתית לתוך העסק שלכם. ולבסוף, תמונות וסרטונים שלכם יוכלו להיות מקודמים בגוגל בצורה הרבה יותר טובה מתמונות מאגרים חרושות.

#7 מדיניות פרטיות, תקנון אתר, נגישות ושאר הירקות

בניית אתר עסקי יכולה להביא תועלות רבות לעסק שלכם, אבל היא גם עלולה לחשוף אתכם לתביעות. כדי להגן על העסק שלכם, אני ממליצה להשקיע בכתיבה של תקנון אתר מסודר. 

אם אתם גם חנות – אז יש לוודא שיש לכם גם מדיניות פרטיות ונגישות. עם זאת, העתקה של כל אלה או שימוש בתוספים בלי להבין את העניין לעומק, זה לא הפתרון. אני ממליצה תמיד לעבוד עם עורך דין או איש מקצוע בעל הכשרה משפטית שיוכל לכתוב עבורכם מדיניות פרטיות ותקנון שמותאם לצרכי האתר שלכם.

נושא הנגישות – כולנו שמענו בשנה האחרונה את כל המקרים בהם בעלי אתרים נחשפו לתביעות. זהו נושא חשוב, במיוחד אם האתר שלכם רווחי, לכן אין להזניח או לדחות אותו. 

שימו לב שיש לבצע הנגשת אתרים לפי החוק, תבדקו מהי רמת הנגישות הנדרשת בעסק שלכם וודאו שהאתר שאתם עומדים לבנות יעמוד בתקן. 

#8 לוגו וערכת מיתוג

בניית אתר הוא המשך טבעי של בניית המותג שלכם ברשת. האתר שלכם אמור להציג את הלוגו שלכם למעלה בתפריט הראשי ולהכיל את צבעי המותג שלכם.

אם הלוגו וערכת המותג שלכם (הכוללת צבעים, פונטים ושפה גרפית) לא תואמים לאתר, זה עשוי לבלבל את הלקוחות ולפגוע בתחושת האמון שלהם בעסק שלכם.

מומלץ לפני שמתחילים בבניית אתר לעבור תהליך מיתוג מסודר הכולל עיצוב לוגו, שפה גרפית, בחירת צבעי מותג ועיצוב חומרים גרפיים נלווים כמו מיתוג רשתות חברתיות ודברי דפוס.

"עמנואל" אקדמיה לבניית ציפורניים - עיצוב לוגו
"עמנואל" אקדמיה לבניית ציפורניים - עיצוב לוגו

#9 בחרו אנשי מקצוע איכותיים לבניית האתר שלכם

איכות אנשי המקצוע שיעבדו על האתר תקבע האם היסודות של הבית שלכם ברשת יהיו איתנים או יתחילו להתפורר עם השנים. 

האתר שלכם אמור לשרת את העסק שלכם שנים קדימה, זהו נכס שאמור להציג אתכם באור הטוב ביותר ולשמור על התדמית שלכם. תדאגו להשאיר את הבית שלכם בידיים טובות ואמינות שיעזרו לכם לתחזק אותו ולעדכן אותו ככל שהעסק מתפתח.  

יש אינספור הצעות ברשת לבנות אתר בחינם או בזול, אבל לא סתם אומרים שזול עולה ביוקר. 

אם בניתם אתר שלא נראה טוב, אתר שמציג אתכם בצורה לא מקצועית פוגע בתדמית שלכם. לתקן תדמית גרועה, הרבה יותר קשה ככל שהזמן עובר ולתקן אתר שנבנה רע, לעיתים קרובות עולה כמו לבנות אתר מאפס.  

#10 הציבו לוחות זמנים ברורים

קביעת תאריך השקה לאתר שלכם יכולה לעזור לכל אנשי המקצוע העובדים על האתר לעבוד בצורה אפקטיבית יותר. 

זה לא סוד שהמוח האנושי אוהב יעדים וכשיש לנו יעד ברור, העבודה נוטה להתכנס לקראת היעד. בלי לוחות זמנים ברורים, קל מאוד לדחות את המשימות שקשורות לבניית אתר, להתלבט על תמונות שבועיים ובסוף ההשקה נדחית בחודש ועוד חודש. 

כדי להימנע מבזבוז זמן מיותר, תקבעו תאריך השקה והקפידו לעמוד בלוחות זמנים שהצבתם לעצמכם.

ספרון הכנה לבניית אתר

מתנה מיוחדת לבעלי עסקים

צ'קליסט הכנה לבניית אתר

כדי להפוך את תהליך תכנון האתר לפשוט וקל, הכנו עבורך חוברת דיגיטלית כיפית ופרקטית שתיקח אותך צעד אחר צעד לתכנון אתר העסקי המושלם עבורך

לקבלת המדריך מלאו את הטופס הבא:

כמה מילים אחרונות

10 הטיפים שכתבתי במאמר נוצרו מניסיון רב של מאות לקוחות שהגיעו אלינו לסטודיו שלנו. במידה ותעקבו אחרי ההנחיות, הם יעזרו לכם להתכונן לקראת בניית אתר לעסק ולצלוח את התהליך בצורה רגועה ואפילו מהנה.

אם אתם צריכים עזרה עם תכנון ובניית האתר שלכם – אשמח לעזור לכם 😊 הצוות של DesignPlusMore כאן בשביל לעזור לכם להצליח בדיגיטל וכדי להפוך את העסק שלכם למותג ממגנט ובלתי נשכח!

יש לכם שאלות נוספות על תהליך בניית האתר? השאירו לי הודעה בטופס למטה. 

מה חשבת על המאמר?